Створення відеостудії

Із досвіду роботи

Як організувати фото/відео студію

 

О.А.Павлов, керівник відео гуртка

Черкаської районної станції юних техніків

Фото та відео зйомка, сьогодні, стали частиною нашого життя. Для когось – це професія, для інших – можливість заповнити сімейні альбоми світлинами та відео колекції дисками із записом пам’ятних подій, а ще для когось захоплення, спосіб самоствердження та самовираження. Зазвичай знімки та відеозаписи аматорів не мають тієї виразності, яка мала б художню цінність. Для створення таких знімків необхідно мати не тільки знання технічних характеристик апаратури, вивчити технологію процесів, а й приділити особливу увагу питанням образотворчого мистецтва, оволодіти засобами художнього відображення.

Швидкість науково-технічного прогресу вимагає від людини нових ритмів життя, інших об’ємів знань, умінь знаходити вихід із багатьох складних ситуацій та здатності проявити себе. Все до снаги лише людині, яка знаходиться на високому рівні соціального розвитку, вміє приймати нестандартні рішення, творчо мислить. Починати виховання творчої особистості потрібно якомога раніше. Заняття у фото чи відео гуртку – крок у цьому напрямку.

Національна стратегія розвитку освіти в Україні має на меті забезпечення особистісного розвитку людини згідно з її індивідуальними задатками, здібностями, потребами на основі навчання упродовж життя. На мою думку, акцент необхідно робити на використання сучасних інформаційних технологій. Тому є сенс організації в навчальних закладах, в закладах позашкільної освіти цифрові фото/відео студії.

Робота таких студій має опиратися на дві складові: по-перше це обладнання (персональний комп’ютер та периферичне обладнання) і відповідне програмне забезпечення до нього.

Фото/відео студію можна організувати з використанням таких графічних систем як: PhotoShop , CorelDraw ,  Corel Photo-Paint, Ulead Media Stydio, та деякі інші. Має сенс орієнтувати діяльність такої студії на розробку коміксів, підбір кадрів для створення анімаційних gif-файлів і наборів картинок для створення мультиплікаційних фільмів, а також для виробництва відеороликів, відео уроків, відеофільмів, фотогалерей, різноманітних фото та відео монтажів, комп’ютерних версток буклетів та іншої книжкової продукції.

Фото/відео студію можна організувати буквально на одному комп’ютері, а якщо це мобільний комп’ютер, то цифровий фото/відео гурток може працювати в будь-якому приміщенні. Для реалізації програми необхідно придбати фотоапарат та відеокамеру.

Організація студії, її зміст, тематика залежать від багатьох факторів: тип навчального закладу, кваліфікація та захоплення керівника. Тому навчально-методичні матеріали для таких об’єднань необхідно адаптувати під конкретний заклад і конкретного керівника.

Вирішуючи самі різноманітні виховні і навчально-освітні завдання, працюючи на конечний результат, я ставлю перед собою основну педагогічну мету – безперервний ріст особистості учнів, розвиток і розширення в них творчих здібностей засобами унікального мистецтва. При складанні та реалізації даної програми використовуються принципи: добровільності, демократичності, системності, індивідуалізації та диференціації освітнього процесу. Заняття будуються в такій формі, щоб у учнів закріпився стійкий інтерес та природне бажання  отримувати нові знання. Щоб вони відчували радість та задоволення від виконаної роботи, від здатності подолати труднощі, що виникають в процесі творчої діяльності. Проявлена винахідливість, прагнення до творчої діяльності підтримується та стимулюється, особливо на заняттях першого року навчання. Застосовуються групові форми роботи та індивідуальні консультування. Теоретична частина занять, лабораторні роботи, відео та фотозйомка проводяться в одному й тому ж приміщенні, що забирає багато часу на його перепідготовку. Щоб уникнути цього – більша частина зйомок проводиться під час різних заходів та вечорів. Виконуючи самостійну зйомку, учні набувають навиків в роботі з фото та відео камерою, набувають досвід спілкування з різними людьми. Частина занять проходить поза навчальним закладом – екскурсії по селах і містах, виїзди на природу тощо, де на практиці засвоюються різні мистецькі жанри, образотворчі засоби та композиція, розвивається вміння самостійної діяльності,  вміння використовувати здобуті раніше знання та вміння володіти складною ситуацією. Особливості таких занять в можливості об’єднати кілька груп, що відрізняються за рівнем підготовки. Молодші навчаються на прикладі старших, а ті в свою чергу підтримують новачків. Результатом такої роботи є створення фотовиставок, демонстрація різних за жанром відеофільмів, обговорення та демонстрація конкурсних робіт, що стимулює учнів на подальшу творчу діяльність.

Навчальні результати.

Учні повинні оволодіти основами комп’ютерної графіки, а саме:

  • Особливості, достоїнства та недоліки растрової графіки;
  • Особливості, достоїнства та недоліки векторної графіки;
  • Методи описування кольорів в комп’ютерній графіці – кольорові моделі;
  • Способи отримання кольорових відтінків на екрані та принтері;
  • Способи збереження зображень в файлах растрового та векторного форматів;
  • Методи стискання графічних даних;
  • Проблеми перетворення форматів графічних файлів;
  • Призначення та функції різних графічних програм;
  • Способи фото та відео зйомки і монтаж сюжетів різних жанрів.

В результаті засвоєння практичної частини курсу учні повинні вміти:

  1. Створювати власні макети поліграфічних видань, використовуючи інструменти різних програм, а саме:
  • Створювати малюнки із простих об’єктів (лінія, круг, дуга тощо);
  • Виконувати основні операції над об’єктами (віддалення, переміщення, масштабування, обертання, дзеркальне відображення тощо.);
  • Формувати власні кольорові відтінки в різних кольорових моделях;
  • Зафарбовувати малюнки, використовуючи різні види заливок;
  • Отримувати об’ємні зображення;
  • Застосовувати різноманітні графічні ефекти (об’єм, перетікання, фігурна підрізка тощо).
  1. Вести фото та відео зйомку, а саме:
  • Правильно вибрати точку зйомки;
  • Грамотно створити композицію кадру;
  • Налаштовувати та правильно використовувати освітлення;
  • Правильно використовувати плани;
  • Правильно використовувати можливості знімальної техніки.
  1. Монтувати фільми, а саме:
  • Проводити захват відео файлу;
  • Імпортувати заготовку відеофільму;
  • Редагувати та групувати кліпи;
  • Монтувати звукову доріжку відеофільму;
  • створювати титри;
  • експортувати відео файли.

Література:

  1. 1. Дж. Уэйд “Техника пейзажной фотографии” – М., 1994.
  2. Бухарцев Р. Г. Психологические особенности журналистского творчества: Материалы спецкурса. – Свердловск: Уральский ун-т им. А.М. Горького, 1976.
  3. Вачнадзе Г.Н. Всемирное телевидение: Новые средства массовой информации – их аудитория, техника, бизнес, политика. – Тбилиси: Ганатлеба, 1989.
  4. Герман Ю.В. “От слайда – к слайдофильму” – М., 1992.
  5. Панфилов Н.Д. “Фотография и его выразительные средства” – М., 1995.

6.Основи масово-інформаційної діяльності: Підручник / А. З. Москаленко, В.Ф. Іванов. – К., 1999.

  1. Почепцов Г.Г.Теорія комунікації. – 2-е вид. доп. – К.: Вид. центр «Київський університет», 1999.
  2. 8. Выготский Л.С. “Воображение и творчество в детском возрасте” – М., 1991

 

Залишити відповідь